Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

Farmaskop Ayın Konuğu
Dr. Oğuz Mülazımoğlu Bayer Kadın Sağlığı ve Genel Tedaviler İş Birimi Direktörü
Ocak 2014

İlaç tanıtımında Bayer’den bir ilk “Koku Konsepti”

Bayer Kadın Sağlığı; lansmanını yaptığı estradiol valerat ve dienogest etken maddelerini içeren doğum kontrol hapı için ilk kez neuromarketing (duyulara yönelik pazarlama) yöntemini kullandı ve bu ürünün tanıtımını doğallık temasını tamamlayan  “koku” konseptiyle gerçekleştirdi. İlk kez  2009 yılında Almanya’da kullanılmaya başlanan ve şimdiye dek dünyada yaklaşık 70 ülkede lansmanı yapılan bu ürünü Türkiye pazarına sunan Bayer adına Bayer Kadın Sağlığı ve Genel Tedaviler  İş Birimi Direktörü Dr. Oğuz Mülazımoğlu’na konu ile ilgili merak edilenleri sorduk.

Bölümünüz hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

Kadın Sağlığı Bölümü olarak, kadınların yaşam kalitesini iyileştirmek için en uygun çözümü sağlamayı amaçlayan ve onlara birçok fayda sunan ürünlere sahibiz. Bu alanda lider firma olmamızın getirdiği sorumluluk ile bilinçlendirme çalışmalarımıza çok büyük önem veriyoruz. Tanıtım faaliyetlerimizi hekim ve eczacılar ile kurduğumuz ortak bilimsel ve yenilikçi projeler dahilinde geliştiriyoruz

Sektöre farklı iletişim teknikleriyle de yenilikler getiriyorsunuz. Koku kullanımı fikri nereden doğru?

“Duyulara yönelik iletişim”  yöntemi,  yeni ürünümüzün tanıtım çalışmalarında doğallığı akılda kalıcı biçimde anlatmak amacıyla doğdu. Lansman planlamalarımızda; global konseptten farklı olarak Türkiye pazarlama ekibimiz ile dünyada ilk kez uygulanacak bir konsepti geliştirme kararını verdik. Aslında duyulara yönelik iletişim, pazarlama literatüründe son yıllarda yükselen bir trend ve farklı sektörler tarafından kullanılıyor ancak ilaç sektöründe ne Türkiye’de ne de dünyada başka bir kullanım örneği yok.

Mülazımoğlu

Peki bu kokuyu nasıl buldunuz?

Hazırlık sürecinde hangi kokuların doğallığı çağrıştırdığına odaklandık. Doğadaki taze kokuları kullanarak bir karışım oluşturduk ve ürüne özel limon çiçeği, yasemin, sandal ağacı ve bambu ağırlıklı bir koku geliştirdik. Bu kokunun uygunluğunu sektördeki pek çok hekime ve iletişim uzmanına sorarak test ettik. Seçtiğimiz koku ile ilgili aldığımız tüm dönüşler çok olumlu oldu.

Bu kokuyu nerelerde kullanıyorsunuz?

Hekimlerle ürün özelliklerini konuştuğumuz her ortamda kokuyu kullanıyoruz. Mümessil tanıtımlarımızdan basılı tanıtım malzemelerimize, lansman toplantılarımızdan hatırlatıcı materyallerimize kadar iletişim faaliyetlerimizin tümünün odağında bu özel koku var.

Hekimlerden gelen tepkiler nasıl oldu?

Hekimlerin son zamanlarda yoğunluğu artarken, tanıtım faaliyetlerine ayırabildikleri zaman azaldı. Bu yüzden ürün özelliklerini akılda kalıcı ve dikkat çekici şekilde iletmek her zamankinden önemli olmaya başladı. İlk kez karşılaştıkları bu yöntemin akılda kalıcılığı konusunda bize çok pozitif yorumlar ilettiler. Hekimlerden aldığımız geri bildirimlerin oldukça olumlu olması bizi elbette çok mutlu etti. Koku ve Pazarlaması üzerine araştırmalar:

  • Koku, beyne ilk ulaşan ve en uzun süre kalan duyu.
  • İnsanlar güzel kokulu alanlarda 40% daha uzun sure kalmaya meyilliler.
  • İnsanlar bir kokuyu saniyenin 1/1000 ‘I kadar bir zamanda akıllarına yazarlar.

SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
Corona virüsünden ölenlerin sayısı 59’a yükseldi

Suudi Arabistan Sağlık Bakanlığı, ülkede, ağır akut solunum yolu yetersizliği sendromu (SARS) hastalığının türevi olduğu saptanan corona virüsü sebebiyle hayatını kaybedenlerin sayısının...

Kapat