Satıcılarda davranış değişikliği
İlaç sektöründe satış ekibi her zaman ciddi bir yer tutmuştur. Satış ekibinin içerisinde ise satış temsilcisinin yeri ayrı bir öneme sahiptir.
Satıcılarda beklenen davranış değişikliğini sağlayabilmeye yönelik iki önemli soru karşımıza çıkmaktadır. Bu soruların doğru yanıtlanması satıcılardaki davranış değişikliğinin başlangıcı için değerlidir.
1. Satıcıların kişisel ziyaret planından memnun musunuz?
Başarının anahtarı olan satıcı davranışları şöyle özetlenebilir:
• Farklı sağlık profesyonellerinden farklı bakış açıları edinmek ve onları başarıyla kullanmak.
• Mesajları sağlık profesyonellerine yönelik bireyselleştirmek ve özelleştirilmiş mesajları etkili bir şekilde iletmek.
• Doğru sağlık profesyonelinin ihtiyaç duyulan bilgisini (CRM) müşteri ilişkileri yönetim sisteminden almak.
• Şirket performansı üzerindeki olumlu etki yaratacak davranış değişikliği adımlarına yönelmek.
Satış ekibinin davranışlarında aşağıda belirtilen başlıklar uygulanırsa satış süreci birbirini takip eden bir diziyi ifade eder hale gelir. Böylece başarılı satış çemberi yaratılmış olur.
1. Esnek olun ve doktorun zamanını harcamayın.
2. Doktor tutumlarının değiştirilmesinde sabırlı olun.
3. Güvenilir bir bilgi kaynağı olun.
4. Ziyaret sırasında ve sonrasında verilen mesajlar konusunda süreklilik gösterin.
5. Doktor ihtiyaçlarını karşılamak ve keşfetmek için hazırlanın ve takip edin.
6. Bir dost ve keyifli bir iletişimci olun.
7. Dürüst olun ve ürününüz hakkında bilgileri paylaşma konusunda hevesli olun.
1. Sağlık profesyoneli ziyaretlerinde örtüşmeleri ve atıkları önlemek için meslektaşlarınızla koordine olun.
2. Sağlık profesyoneline ziyaret engellerini aşmanın yollarını bulun.
3. Ziyaretlerinizi önem sırasına göre yapın.
4. Potansiyeli belirlemek için bölge iş analizi yapın.
5. İş/eylem programı üzerinde plan yapın ve takip edin.
6. Doktordan reçete için destek alın.
7. İyi ve sonuç odaklı etkinlikler düzenleyin.
1. Aşırı seyahatleri önlemek için ziyaretlerinizi planlayın.
2. Ziyaret kısıtlamalarına rağmen ilişki kurmak için yollar bulun.
3. Operasyonel görevler için gerekli zamanı azaltın.
4. Sahada geçirdiğiniz bekleme zamanını optimum kullanın.
5. Sağlık profesyonellerine yapılan ziyaretlerde yüksek skorlu ve potansiyeli fazla olanlara odaklanın.
6. Potansiyeli yüksek sağlık profesyonellerinin ihtiyaçlarına cevap verin.