Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

Abdi İbrahim'den farklı bir pazarlama stratejisi 22 Ocak 2013, Salı 11:45

Abdi İbrahim’den farklı bir pazarlama stratejisi

Abdi İbrahim, sektöründe daha önce hiç deneyimlenmemiş bir pazarlama yaklaşımı geliştirerek, IMS Health’in 2012 verilerine göre Türkiye’de doktorlar tarafından en çok tercih edilen öksürük şurubu olan ürününün konsepti için alanında uzman doktorlarla işbirliği gerçekleştirdi.

Abdi İbrahim tarafından “Sizin fikriniz, sizin seçiminiz” sloganıyla hayata geçirilen projede ilk olarak LevOpinion.com isimli site kullanıma açıldı. Ürünün 2013 pazarlama faaliyetlerinde kullanılacak konseptin belirlenmesi amacıyla geliştirilen 4 ayrı konseptin siteye yüklenmesiyle başlayan süreçte, tanıtım temsilcilerinin de aktif yardımıyla doktorlar en beğendikleri konsepte oy verdiler.

Abdi İbrahim'den öksürük şurubu için farklı bir pazarlama stratejisi

1.600 doktor oy kullandı

2 ay süren oylama sonucunda 1.600 doktorun oylarıyla ürünün 2013 marka yaklaşımı belirlendi. Oyların %42 gibi ciddi bir kısmını alan “Öksürük alarm verdiğinde…” konsepti birinci seçildi. Sevimli çizgi karakterler ile görsel zenginliğe sahip olan ve güçlü sloganı “Öksürük alarm verdiğinde…” ile dikkat çeken marka konsepti tüm satış-pazarlama ekibinin de beğenisini kazandı.

Doktor gözünden pazarlama

Abdi İbrahim Solunum Bölüm Direktörü Hülya YalınAbdi İbrahim olarak ilaç sektöründe interaktif bir pazarlama yaklaşımına imza attıkları için çok mutlu olduklarını belirten Solunum Bölüm Direktörü Hülya Yalın,

“Marka konseptleri, ilaç sektöründeki satış ve pazarlama departmanı için en önemli araçlarından biri olarak yer alıyor. Bu kapsamda en iyisini yaratmak amacıyla ciddi mesai harcıyor ve iyi uygulama örneklerini inceleyerek kreatif ajanslarla beraber özgün çalışmalara imza atmak üzere emek harcıyoruz. Ancak bu sefer doktorların zaten çok iyi bildikleri bu ürünü göz önünde tutmak ve hep gözde olmasını sağlamak için pazarlamaya değişik bir bakış açısıyla yaklaşmak gerekliydi.”

dedi. Yalın sözlerine şöyle devam etti;

“Ürünün tanıtımını gerçekleştiren Abdi İbrahim Solunum ekibi ilaç sektöründe daha önce denenmeyen bir pazarlama yaklaşımı gösterdi ve 2012’nin sonunda doktor gözünden pazarlamaya bakarak müşterinin kendi ihtiyacını, kendine karşı kullanılacak bir pazarlama aracını kendi belirlemesine yardımcı oldu.”

Doktorlar yaratıcı projeyi destekliyor

LevOpinion.com sitesi aracılığıyla oylamaya katılan doktorların da projeye olumlu yaklaştıklarını ifade eden Yalın,

“Proje hakkında yorumlarını aldığımız doktorlar, meslek hayatlarında daha önce böyle bir uygulamayla karşılaşmadıklarını belirtiyor. Özellikle bir ilaç firmasının ürüne ilişkin pazarlama konseptini belirlerken kendilerinden fikir alınmasını gurur verici buluyorlar. Bu uygulamanın çok yaratıcı bir pazarlama projesi olduğunu belirtiyorlar. Bu da yüz yıldır tıbba ve insanlığa hizmet eden Abdi İbrahim için büyük bir önem taşıyor.”

diye konuştu.


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
20. Ulusal Kanser Kongresi Antalya'da
20. Ulusal Kanser Kongresi Antalya’da

İlki 1975'de gerçekleştirilen Ulusal Kanser Kongresi'nin 20.'si Türk Pediatrik Onkoloji Grubu, Türk Tıbbi Onkoloji ve Türk Radyasyon Onkolojisi derneklerinin birlikteliği...

Kapat