Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

En "sosyal" doktor kim? 5 Şubat 2013, Salı 10:19

En “sosyal” doktor kim?

2012’deki gelişmeleri derlediğimiz özel “Almanak” sayımız için sosyal medyayı en etkin kullanan hekimlerin bir listesini oluşturduk. Birçok sürpriz ismin girdiği listede sosyal medyayı en iyi kullanan hekim Dr. Cem Keçe oldu.

Olmazsa, olmaz…

Sosyal medya, hemen her alanda olduğu gibi, sağlık alanında da kullanıcıların bakış açısını değiştirdi. Boehringer Ingelheim tarafından yakın zamanda gerçekleştirilen bir araştırma, Türkiye’de hastaların tahminlerin de ötesinde bir sıklıkla internete başvurduğunu gösteriyor. Öyle ki, araştırmaya katılan hastaların yarısına yakını (%41) medikal bilgiye ulaşmak için interneti kullandıklarını ifade ediyor.

Hal böyle olunca da interneti -özellikle de sosyal medyayı- iyi kullanmak, bireysel bir marka olmayı hedefleyen her doktorun öncelikler listesinde üst sıralarda yer alıyor. Doktorların, artık “ana akım” olarak tabir edilebilecek Facebook ve Twitter gibi sosyal ağların yanı sıra, özellikle hastaların yoğun olarak fikir alış-verişinde bulunduğu toplulukları da tercih ettiği görülüyor. Bu yüzden, sosyal medyayı en iyi kullanan hekimleri belirlemek için gerçekleştirdiğimiz araştırmayı bu toplulukları da kapsayacak şekilde genişlettik.

En etkin hekim: Dr. Cem Keçe

Dr. Cem KeçeAraştırmamızda 550 biden fazla Twitter takipçisi, 25 binden fazla da Facebook hayranı olan Dr. Cem Keçe’nin hasta komünitelerinde de aktif olduğu tespit ettik. Dr. Keçe’nin büyük bir kitle tarafından takip ediliyor oluşunun yanı sıra etkileşime girmekten de kaçınmayan bir profil sergilemesi, O’nu listenin en popüler ismi haline getirdi.

Listenin en üstünde yer alan Dr. Keçe, sosyal medya ile elde edilen faydayı şöyle tanımlıyor;

“Terapiste anında ulaşabilecek bir yol olan sosyal medya ile herhangi bir kriz anında, duygusal patlamalarda, aile içi tartışmalarda, ilişki sorunlarında vb. durumlarda, bir uzman görüşüne başvurularak hem doğru karar alınması sağlıyor hem de paylaşma ihtiyacını gideriyor. Her yaştan bireyin kolaylıkla ulaşabileceği, sosyal medya aracılığı ile kitlelere ulaşan psikolojik destek hattı sayesinde danışanlarla iletişimin oldukça faydalı olduğunu düşünüyorum.”

Dr. Keçe sözlerine şöyle devam ediyor;

“Bunların dışında, bulunduğu şehirde herhangi bir terapistle görüşmek istemeyen bir danışan, internet aracılığı ile doğru bilgi ve yönlendirmelere ulaşabiliyor. Sosyal medya, yurt dışında yaşayıp, dil ve kültür sorunları yaşayan danışanlar tarafından da oldukça tercih edilen, kolay ve öğretici bir yöntem.”

En çok estetik cerrahlar kullanıyor

Araştırmamızda ayrıca, Twitter’da 40 binin üzerinde takipçisi olan Dr. Gürkan Kubilay; yanıtladığı yaklaşık 27 bin hasta sorusu ve 734 takipçi ile doktorsitesi.com’un “en aktif hekimi” olma unvanını hak eden Op. Dr. Seval Taşdemir ve tavsiyeediyorum.com’da 350’ye yakın kişi tarafından tavsiye edilerek sitenin “en çok tavsiye edilen” hekimi olma unvanını kazanan Prof. Dr. Ufuk Bilkay öne çıkan isimler arasında yer aldı.

Sosyal medyayı en çok en çok estetik cerrahlar kullanıyor

Araştırma sonunda bazı uzmanlık alanlarındaki hekimlerin dijital kaynakları oldukça etkin bir biçimde kullandığını, bazı alanlarda ise neredeyse yok denecek kadar az sayıda hekimin internete ve sosyal medyaya ilgi gösterdiğini gözlemledik. Sosyal medyayı iyi kullanan uzmanlık alanları arasında estetik cerrahi, jinekoloji, üroloji ve psikiyatri yer alıyor. Bu alanları immünoloji ve nöroloji takip ediyor. En az uzman hekimin çevrimiçi aktivite gösterdiği alanların ise, hastanın doktor ile doğrudan ilişkisinin sınırlı olduğu nükleer tıp ve radyoloji alanları olduğu görülüyor.

“Sosyal Medyayı En Etkin Kullanan Hekimler” başlıklı araştırmamızın detaylarını yeni sayımızda bulabilirsiniz.

* Facebook görseli Facebook’un medya kütüphanesinden, Twitter görseli ise Scott Beale’in Flickr hesabından alınmıştır.


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
Bugün "Dünya Kanser Günü"
Bugün “Dünya Kanser Günü”

Her yıl 4 Şubat günü, dünya üzerinde ölüm nedenleri arasında ilk sıralarda yer alan kanser konusundaki bilinci artırmak için WHO...

Kapat