Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

12 Eylül 2011, Pazartesi 13:19

Bugün “Migren Farkındalık Günü”

Avrupa Baş Ağrısı Birliğinin kuruluş günü olan 12 Eylül, Birliğin girişimiyle 2006 yılından bu yana Avrupa Migren Farkındalık Günü olarak kabul ediliyor. Avrupa Baş Ağrısı Birliği, Avrupa çapında kamuoyunda migren bilinci ve farkındalığını artırmayı hedefliyor. Avrupa Baş Ağrısı Birliği, migren hastalarının iş ve okul yaşamlarında karşılaştıkları zorluk ve sıkıntılara dikkat çekmeyi hedefliyor.

Dünya Sağlık Örgütü (WHO) gibi uluslararası otoriteler, kişilerin aile, iş ve sosyal hayatını ciddi şekilde etkileyen migrenin hastalarda geçici bir iş görememe durumuna yol açtığını kabul ediyor. Avrupa Baş Ağrısı Birliği, migrenlilerin çalıştığı ortamlarda migreni tetikleyen faktörlerin en aza indirilmesi gerektiğini de savunuyor.

Migren genellikle zonklamalar ve sıklıkla tek taraflı baş ağrısı atakları ile seyreden, ülkemizde her 6 kişiden birinde, kadınlar arasında ise daha sık olarak her 4 kadından birinde rastlanan kronik bir hastalık. Ülkemizde migrenin görülme sıklığı %16.

Uzmanlar öğrencilerin okul döneminin temposuna geçtikleri ve günlük rutinlerini değiştirdikleri bir dönem olan 12 Eylül Avrupa Migren Farkındalık Gününde gençleri ve çocukları migrene karşı uyarıyor. Uzun bir yaz tatilinden sonra okula dönen migrenli öğrencilerin daha yoğun bir tempo ve stresle karşılaşabilecekleri bu dönemde kendi tetikleyicilerini tanımaları ve onlardan uzak durmaları gerekiyor.

Ülkemizde Başağrısı ve Ağrı Çalışmaları Derneği tarafından, Pfizer Türkiye’nin desteğiyle, hayata geçirilen “Migrene Son Hayata Devam” kampanyası Haziran 2011’den bu yana çeşitli kanallardan halkı ve hastaları hastalık hakkında bilinçlendiriyor.

Pfizer tarafından yapılan basın duyurusunda, sinirsel ve gerilim tipi diğer baş ağrıları ve özellikle sinüzit gibi hastalıklar ile sıklıkla karışan migrenin belirtilerini anlatmak ve migren tedavisinde uzman hekime başvurmanın öneminin altını çizmeyi amaçlayan kampanyanın bugüne kadar basın kanalıyla 10 milyondan fazla kişiye eriştiği belirtiliyor.

Duyuruda, kampanyanın migreneson.com sitesini şimdiye kadar 10 binden fazla kişinin ziyaret ettiği belirtiliyor. Sitedeki migren testini Facebook veya internet kanalından erişerek yanıtlayan 19 bin kişinin de migren olma olasılığını öğrendiğine vurgu yapılıyor. Pfizer tarafından verilen bilgiye göre, kampanyanın facebook.com/MigreneSon adresindeki Facebook sayfasının ise halen 6000’e yakın üyesi bulunuyor. Twitter’da ise kampanya twitter.com/migrene_son adresinde faaliyet gösteriyor.

Migren ataklarının etkisinden uzun vadede korunmak için migren günlüğü tutmak, yeterli ve düzenli uyku, bol su içmek ve gün içinde sağlıklı atıştırmalıklarla aç kalmamak, parlak ışık kaynakları olan televizyon ve bilgisayar başında fazla vakit geçirmemek gerekiyor.


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü “Dünya İlk Yardım Günü”nde Taksim’e ilk yardım çadırı kuruyor

Müdürlük, "Seyirci kalma, öğren, uygula, kurtar" sloganıyla 10 Eylül 2011 Cumartesi günü 09.30-14.30 saatlerinde Taksim'de halkı bilinçlendirme çalışması yapacak.

Kapat