Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

19 Ağustos 2013, Pazartesi 09:34

Bakanlık özel hastanelere tanıtım düzenlemesi getirdi

Bakanlık genelgesine göre özel hastaneler, ücretsiz servis, muayene, check up ve kanser gibi tarama kampanyaları düzenleyemeyecek.

Bazı özel sağlık kuruluşlarının hasta kapma yarışında insanları yanıltan reklamlara başvurması Sağlık Bakanlığı’nı harekete geçirdi. Bakanlık, insan sağlığının ticari unsur olarak kullanılmasını önlemek için hastanelerin vatandaşlara yönelik yaptığı bilgilendirme ve tanıtımlara sınırlama getirerek buna uymayan hastanelere yaptırımlar uygulanacağını açıkladı.

Buna göre özel sağlık kuruluşları, bilgilendirme ve tanıtımfaaliyetlerini, genel ahlaka, tıbbi etik ve meslek etiği kurallarına uygun ve doğru olarak yapacak. Sağlık ile ilgilibilgilendirmeler, sadece konusunda yeterli bilgi ve tecrübeyesahip hukuken yetkili sağlık meslek mensupları tarafından yapılacak. Özel sağlık kuruluşları, bilgilendirme ve tanıtımmaksadını aşan, örtülü veya açık reklam yapamayacak.

Sağlık kuruluşlarına başvuran kişilerin, hastalıkları ile ilgili olarak veya randevu tarihlerinin bildirilmesi dışında, kişilerin bilgi ve rızaları olmaksızın şahsi telefonlarınıarayamayacak olan özel hastaneler, ayrıca mektup, kısa mesaj ve elektronik posta da gönderemeyecek. Bakanlığın belirlediği sınırlara göre hastaneler “Hasta Taşıma Hizmeti Alımı” konulu Genelge’de belirtilen esaslar dışında ücretsiz servis ile ücretsiz muayene, ücretsiz check up, göz, kemik ve kanser gibi ücretsiz sağlık taraması kampanyaları da düzenleyemeyecek.

Sağlık turizmi hizmeti veren özel sağlık kuruluşları ise tanıtımlarda tanıtım yapılacak ülke dilini veya İngilizceyi kullanabilecek.

 


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
FDA, Glaxo’nun grip aşısını onayladı

ABD Gıda ve İlaç Dairesi (FDA) mevsimsel etkenlerin neden olduğu hastalıkları önlemek için üç yaş ve üstü kişilerde kullanılmak üzere GlaxoSmithKline'ın geliştirdiği...

Kapat