Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

16 Şubat 2012, Perşembe 19:25

Türkiye’de her 3 kişiden 1’i dişlerini günde 1 kez bile fırçalamıyor

Dünya çapında 40’tan fazla sağlık geliştirme programını destekleyen Signal, Türkiye’de de Dünya Diş Hekimleri Birliği (FDI) ve Türk Diş Hekimleri Birliği’ni (TDB) yanına alarak gerçekleştirdiği “Ağzına Sağlık Türkiye Projesi”ni sürdürüyor.

Türkiye genelindeki ağız sağlığı profilinin saptanmasını, ağız sağlığının genel sağlığa olan etkilerini de ortaya koyarak toplumsal bilincin yükseltilmesini hedefleyen proje 3 yaşına girdi. Signal, FDI-TDB arasındaki küresel ve ulusal işbirliği süreçlerinin aktarıldığı basın toplantısında; “Ağzına Sağlık Türkiye” projesi kapsamında yapılan “Türkiye Ağız ve Diş Sağlığı Araştırması”nın ilk faz sonuçları ve halihazırda devam eden 3 yıllık ikinci faz çalışmaları hakkında bilgi verildi.

Unilever’in öncü markası Signal’in düzenlediği basın toplantısına FDI Başkanı Dr. Orlando Monteiro da Silva, TDB Başkanı Prof. Dr. Taner Yücel, Proje Başkanı Prof. Dr. İnci Oktay, Unilever Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Yalım Uzun ile Unilever Ağız Bakım Grubu Araştırma Geliştirme Müdürü Vaidehi Ketkar katıldı.

3 bin 40 kişiye ağız taraması yapıldı

7 bölgeden kırsal kentsel nüfus dağılımını ve 9 farklı yaş grubunu temsilen 3 bin 40 denek üzerinde yürütülen araştırma verileri doğrultusunda konuşmacıların altını çizdiği nokta; Türkiye’de ağız-diş sağlığı hijyeni ve bakımı konusundaki toplumsal bilincin düşüklüğü oldu.

Ağzına Sağlık Projesi

Her 2 evden birine hiç diş fırçası girmiyor!

Unilever Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Yalım Uzun, Türkiye’de bir kişiye yılda 1 tane bile diş fırçasının düşmediğini, her 2 evden birine hiç diş fırçası girmediğini, 3 kişiden birinin dişlerini günde 1 kez dahi fırçalamadığını belirtti. Sürveyans çalışmasına başkanlık eden Prof. Dr. İnci Oktay ise çürüklerin çokluğuna kıyasla kişi başına 1 dolgulu diş bile düşmezken; çürüklerin tedavi edilmek yerine çekildiğine dikkat çekti.

İkinci etapta okullar gezilerek ağız hijyeni anlatılacak

Aralık 2011 tarihinde başlayan Faz 2 Çalışması’nın yine 3 yıllık bir takvimde tamamlanması öngörülüyor. Projeye öncülük etmekten dolayı çok heyecanlı olduklarını dile getiren Unilever Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Yalım Uzun şunları söyledi:

“Signal’in Türkiye’deki hedefi desteklediği projeler ve teknolojinin ulaştığı son noktayı kullanarak pazara sunduğu yeni ürünlerle toplumsal ağız sağlığı bilincini yükseltmektir. Projemizin ikinci etabında okullarda eğitimler düzenleyerek ağız hijyeni konusunda daha bilinçli bir toplum yaratmak için adımlar atacağız.”

Zeynep Yalım Uzun’dan sonra söz alan FDI Başkanı Dr. Orlando Monteiro da Silva dünya çapında her 10 kişiden 9’unun ağız hastalıkları ile mücadele ettiğini kaydederek projenin önemine işaret etti. Dr. da Silva,

“Dünya çapında 1 milyon diş hekiminin sesi olan FDI olarak Unilever ve yerel partnerlerle birlikte yürüttüğümüz bu projede günde 2 kez florürlü diş macunu ile diş fırçalamanın önemini anlatıyor; insanların hayatlarında farklılık yaratmayı hedefliyoruz.”

dedi.

Türkiye’de 12 yaş çocuklarında hastalıklı diş sayısı 6,17, FDI’ın hedefi ise 1,0

Konuşmacılardan TDB Başkanı Prof. Dr. Taner Yücel ise; Batı ülkelerinde diş hekimine gitme sıklığının yılda 5, ülkemizde ise 0,9 olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu:

“Türkiye’de 0-14 yaş grubunda çürük-dolgulu-çekilen diş değer ortalaması 6,17’dir. Oysa FDI’ın 12 yaş çocukları için hedeflediği değer 1,0’dir.”

“Unilever’de yaptığımız her işin temelinde araştırma ve bilim yatar” diyen Unilever Ağız Bakım Grubu Araştırma Geliştirme Müdürü Vaidehi Ketkar ise dünya çapında FDI’la yürüttükleri işbirliği ile ağız sağlığının geliştirilmesi ve herkesin sağlıklı gülüşlere sahip olmasını hedeflediklerini söyledi.


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
Acıbadem Mobil Sağlık’tan çalışan performansını artıran sağlık hizmetleri

İnsan Kaynakları Zirvesi 2012'ye katılan Acıbadem Mobil Sağlık, çalışan performansını artıran çözümleri ile yöneticiler ve şirketlerin İK sorumlularından büyük ilgi...

Kapat