Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

12 Nisan 2011, Salı 17:45

Kilo Kontrol Hareketi ve doğru beslenmeye yönelik ipuçları

Platform, sağlıklı bir kiloda olup olmadığını öğrenmek isteyenleri www.kilokontrolhareketi.com internet adresinde beden kütle indekslerini hesaplamaya davet ediyor. Kilo kontrolünün basit formülü olarak sağlıklı beslenme ve egzersiz hakkında detaylı bilgiler içeren platform pratik ipuçları da sunuyor.

Kilo vermek ve kiloyu kontrol altında tutmak için yiyeceklerin seçiminde bilinçli davranmak gerekiyor. Örneğin bir açma ya da simit dört-beş dilim ekmeğe eşdeğer kalori içeriyor. Simit yerine kepek ekmekli sandviç tercih edilmesi öneriliyor. Sağlıklı beslenme konusunda bir rehber haline gelen www.kilokontrolhareketi.com’un sağlıklı beslenme önerilerinden birkaçı aşağıda yer alıyor.

Yağ alımını azaltın: Yağ, en fazla kalori içeren gıdadır. Bir gram yağda, aynı miktardaki protein ya da karbonhidrattakinden iki kat daha fazla kalori bulunmaktadır. Bu nedenle gıdalarla birlikte daha az miktarda yağ almak, alınan kaloriyi azaltmak ve kilonuzda olumlu fark yaratmak için çok faydalı bir yöntemdir.

Porsiyon büyüklüğünü bilin: Yemek yerken porsiyon büyüklüğünü bilmek kilo vermek için diğer bir önemli unsurdur. Mutfağınızda bir ölçüm seti ile bir terazi bulundurabilirsiniz, 5 gr’dan itibaren ölçüm yapabilen elektronik tartılar iyi bir seçenektir.
Öğün ve ara öğünleri düzenli yiyin: Sağlıklı beslenmek kendinizi aç bırakmak ve yemek yemeden saatlerce durmak anlamına gelmez.
 

Kendinize zaman tanıyın: Yemekleri ne kadar uzun çiğnerseniz, tatlarındaki farkı o denli iyi hissedersiniz, çünkü bu şekilde tat alma cisimciklerini uyarmak için daha fazla zamanınız olur. Yavaş yemek yemek aynı zamanda midenizin dolduğunu beyne bildirmesi için gerekli zamanı sağlar – yaklaşık 15 dakika. İyi çiğnenmiş bir yemek aynı zamanda hazımsızlığı da engeller.
 

Alışverişte dikkatli olun: Açken alışveriş yapmamaya çalışın. Yağlı hazır gıdalar ve atıştırmalıklar eve dönerken aklınızı çelebilir. Alışveriş listeleri yapma alışkanlığınız yoksa başlamak için doğru bir zaman. Ayrıca, alışveriş sepetinizdekileri kontrol altına alın; sepetinize girmiyorlarsa, dolaplarınıza ya da buzdolabınıza da giremezler.
 

Besin çeşitliliği olan bir diyet uygulayın: Tüm ana besin gruplarındaki gıdalardan yemelisiniz. Sağlıklı bir diyette her besin grubu, besin değeri ve enerji açısından önemli birer rol oynamaktadır.
 

Beden Kütle İndeksi’nizi hesaplayın
Beden Kütle İndeksi hesaplamanın formülü kısaca, kilonuzun boyunuzun karesine bölümüdür. Beden Kütle İndeksi’nin 25 ve üzeri olması tehlike çanlarının çaldığının işareti oluyor. BKİ değerinin 25 ve üzeri olması kişinin fazla kilolu olduğunu gösterir. BKİ 25 – 30 arasıyla kişi fazla kilolu kategorisine girer. 30 ise obezite sınırıdır. BKİ’nin 30 ve üzerinde olması, kişinin obezite hastası olduğunu gösterir.
 


SİZ DE YORUM YAPIN