Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

20 Ocak 2014, Pazartesi 09:35

Gözlük ve lens reklamına yasak geliyor

Gözlük ve kontakt lens ürünlerinin, televizyonlarda ticari emtia gibi reklamı yapılamayacak.

Gözlükçüler ve Optisyenler Konfederasyonu tarafından gercekleşen başvuruyu inceleyen Sağlık Bakanlığı, gözlük ve kontakt lensin reçeteye tabi ürünler olduğunu, bu sebeple ticari bir emtia gibi reklam konusu yapılamayacağına karar verdi. Bunun üzerine gelen yasak, RTÜK’e de acıkladı. Gözlükçüler ve Optisyenler Konfederasyonu yönetim kurulu Üyesi Taylan Küçüker, Sağlık Bakanlığı üst düzey bürokratları ile yürüttükleri görüşmelerin pozitif netice verdiğini açıkladı.

Bakanlığa, optisyenlik müesseseleri tarafından satışı gercekleşen reçeteye tabi optik ürünlerin reklamlarının yapılmasıyla alakalı başvurduklarını ifade eden Küçüker, “Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu konuyu inceledi. Kurum, bu ürünlerin reklam konusu yapılamayacağına hükmederek Radyo Televizyon Üst Kurulu’na bildirdi” diye belirtti. Küçüker, sözlerini şu şekilde devam ettirdi: “Sağlık Bakanlığı, kamu sıhhat harcamalarının artmasına neden veren, halk sağlığını negatif etkileyen, hekim reçetesi ile sadece optisyenlik müesseselerinde satılabilen ve görme kusurlarını düzelten kontakt lens ve gözlüklerle alakalı kararını Radyo Televizyon Üst Kuruluna bildirdi.”


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
İlaç ucuzladığı için üretilmiyor

Türk Eczacıları Birliği (TEB) Başkanı Erdoğan Çolak, ilacın ucuz ama ucuz olduğu nispette de bulunabilir ve kaliteli olması gerektiğini vurgulayarak,...

Kapat