Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

9 Mayıs 2011, Pazartesi 20:39

Sanofi-Aventis isim değişikliğine giderek “Sanofi” adını alıyor

Fransız ilaç firması Sanofi-Aventis’in hissedarları 6 Mayıs 2011’de gerçekleştirdikleri toplantıda şirketin adının artık sadece "Sanofi" olarak anılmasını kabul ettiler (PDF, 26 KB). Bu isim değişikliği ile birlikte şirket logosunda da değişikliğe gidiyor.

Sanofi-Aventis 2004 yılında Sanofi-Synthelabo’nun Aventis’i satın almasıyla kuruldu. Şirketin bugünkü oluşumuna katkıda bulunan öncül iki şirketin de geçmişine bakıldığında, bu isim değişikliği şirket için bir birleşme ya da satın almanın rol almadığı ilk isim değişikliği olması nedeni ile önem taşıyor.

"Umut kuşu" olarak adlandırılan yeni logo ile ilgili olarak şirketin resmi web sayfasında aşağıdaki ifadeye yer veriliyor:

Sanofi’nin yeni logosu firmanın tüm dünyada 7 milyar insana getirdiği umudu ve hasta odaklı oluşunu simgeliyor.

Sanofi’nin stratejisi üç ana prensip üzerine (inovasyon, uyumluluk ve dış büyüme) kurulu olduğundan dolayı logo, birbirini tamamlayarak merkezde umut kuşunu barındıran dünya bütününü oluşturan üç şekilden oluşuyor. Bu üç şekil firmanın, hastayı Sanofi çalışanlarının faaliyetlerinin merkezine koyan, tutkusunu şekillendiriyor. Yine bu üç şekil Sanofi’nin bölümleri, alt şirketleri ve, dünyanın her tarafındaki bilgi birikimleri ile şirketin tutkusuna nasıl ulaştığını resmeden, çeşitli takımlar ile olan ilişkisini dengeli bir biçimde temsil ediyor.

Logoda kullanılan renkler (mavi, yeşil, toprak rengi ve beyaz) hayatı temsil ediyor: su – toprak – ateş – hava.

Şirketin logo değişikliği ile ilgili olarak resmi YouTube kanalında yayınladığı videoyu aşağıda bulabilirsiniz.


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
3. Uluslararası İlaç Kullanımını Geliştirme Konferansı 14-18 Kasım tarihlerinde gerçekleştirilecek

Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü himayesi ve Sağlık Ekonomisi ve Politikası Derneği desteği ile gerçekleştirilecek olan "3. Uluslararası...

Kapat