Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

2 Eylül 2013, Pazartesi 11:06

Sağlık Bakanlığı 3 aylık reform süreci başlattı

Sağlık Bakanlığı devlet hastanelerinde ’90 gün çalışması’ adı verilen 3 aylık reform süreci başlattı.

Uygulamayla yönetim koordinasyonunu güçlendirerek kamu hastanelerinde hayata geçirilecek yenilikler her yıl periyodik olarak sürdürülecek. Daha etkin bir yönetişim, hasta ve sağlık çalışanlarının memnuniyetini artıracak adımların atılması hedefleniyor.

Malatya Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Dr. Şükrü Özdemir, yeni devlet hastanesi toplantı salonunda yaptığı açıklamada, 90 Gün Çalışması’nın, ‘hedeflerle yönetim ilkesine’ dayanan bir yönetim çalışması olduğuna işaret ederek, bu kapsamda 90 gün gibi bir sürede sağlık teşkilatlarının koordineli çalışmaları sonucu kamu hastanelerine ilişkin bazı yeniliklerin hayata geçirilmesinin hedeflendiğini söyledi.

Çalışmanın, özellikle sağlık çalışanlarının memnuniyetlerini arttırmaya yönelik tespitlerde bulunarak, bu konudaki düzenlemeleri hayata geçirmeyi hedeflediğini anlatan Özdemir, şöyle devam etti: ”90 gün çalışmasını süresi 90 günlük bir çalışmayı içermektedir. İsmini de bu 90 günden almıştır. Daha etkin bir iletişim ve hasta memnuniyetini ve hastanelerimizde görev yapan sağlık çalışanlarının memnuniyetini arttıracak adımların atılması olmak üzere 3 tane ana hedefimiz vardı. Ana başlıkları ise çalışan memnuniyeti, hasta memnuniyeti ve hastane hizmetlerinin değerlendirilmesi olarak da görülebilinir. Bu proje kapsamında 3 ana başlıkta bir dizi talimat gerçekleştirilerek kurumun amacına hizmet edecek, takip edilebilir, ölçülebilir bir çalışma yapılacaktır. Bu çalışma içerisinde sağlık tesislerinde 200’den fazla görev tamamlanacaktır. Tüm sağlık çalışanlarımız, diğer kurumlarımız ve halkımız ile birlikte sağlık hizmetlerini daha kaliteli ve güven duyulan bir yere taşımak hedefindeyiz. Bu çalışmanın sona ermesinin ardından yeni 90 günler başlayacak ve yeni çalışmalar hızla hayata geçecektir.”

Kentteki kamuya ait sağlık kuruluşlarının 8 aylık performansını da değerlendiren Özdemir, ”2013 yılı ilk 8 aylık dönemde sağlık hizmetlerinden yararlanan hasta ve hasta yakınlarının şikâyetlerinde yüzde 50 düzeyde azalma olmuştur. Yapılan geri bildirimlerin, hasta şikâyetleriyle özellikle yöneticilerimizin birebir ilgilenmelerinin ve yerinde çözüm yollarının bulunmasının oranının düşmesinde önemli katkısı olmuştur. Tıbbi Sosyal Hizmet uygulamaları ile 2013 ilk 8 aylık dönemde 160 yaşlı kimsesiz ve bakıma muhtaç kişilerin rehberlik ve danışmanlık hizmeti verilerek sağlık ve sosyal hizmetlere erişimleri desteklenmiştir.” ifadelerini kullandı.

Son 6 aylık dönemde sürdürülen çalışmalar sonucu yüzde 50 oranında borç stoku azalması sağlandığını vurgulayan Özdemir, “Verimlilik birimimiz bünyesinde oluşturulan ekipler aracılığı ile haberli ve habersiz değerlendirmelerde bulunulmaktadır. Bu amaçla her sağlık tesisimiz en azı 3 olmak üzere bazı sağlık tesislerimiz ise 10 defa yerinde değerlendirilmiştir. Birliğimize ait tüm kamu hastanelerinin tıbbi envanter listesi oluşturularak kullanılmayan tıbbi malzemelerin ihtiyacı olan hastanelere devri sağlanarak kaynakların verimli kullanılması sağlanmıştır. Genel Sekreterliğimiz göreve başladıktan sonra yapılan çalışmalar ve alman tasarruf tedbirleri sonuncunda 6 aylık dönemde yaklaşık yüzde 50 oranında borç stokunda azalma olmuştur. Yapılan planlamalar ve uygulamalarla tedarikçi firma ödemelerinin zamanında yapılması için önemli bir mesafe kat edilmiştir. Muhasebeleştirme süresi ortalama 325 günden 29 güne düşmüştür ve ödeme süresinde Yüzde 90 oranında bir süre kısalması olmuştur. Genel Sekreterliğimize bağlı sağlık tesislerinde yapılan planlamalar ve uygulamalarla gider ve gelir dengesi sağlanmasında önemli bir yol kat edilmiştir. Yapılan planlama ve uygulamalarla ilaç ve malzeme stoklarımızın hasta ihtiyaçlarını zamanında karşılayacak fakat kaynak israfı ve miadı geçmiş malzeme sorununu önleyecek şekilde tutulması sağlanmıştır.” diye konuştu.

Malatya Valisi Vasip Şahin de hasta memnuniyetinin önceki yıllara göre arttığını dile getirerek, “Bugün Sağlık Bakanlığımız bir ilki daha başlattı. Bütün Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterlikleri her yıl 3 aylık programlar şeklinde kamuoyunu aydınlatacak şekilde bir çalışma planı hazırlıyor. Ve bu çalışma planının sonunda da o çalışma planının ne kadar gerçekleştiğini takip etme ve ölçme imkânı verecek. Bu aslında kendine güvenin ifadesidir. Hizmetteki kalite yükselmesinin ifadesidir. Bunu gerçi biz çeşitli anketlerde ya da ölçümlemelerde fark ediyoruz. Türkiye’de artık hasta memnuniyeti önceki yıllara göre çok büyük bir oranda artmıştır. Bugün artık hastanelerimiz bir otel standardına yükselmiştir. Hasta yakınları ve hastaların memnuniyetlik ifadelerinden anladığımız kadarıyla çalışanlarımız da bu anlamda gerçekten büyük bir davranış değişikliği oluşmuş. İnsanlar adeta evlerine gider gibi rahatlıkla hastane, sağlık hizmetleri almaya gidebilmektedir. Bugün hastanelerimizde eskisi gibi kuyruklar ya da birtakım hizmet alma noktasında başka aracılara ihtiyaç duyma gibi konular artık çok aza indirilmiştir.” dedi.


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
Sesli ilaç kutuları, eczanelerde yerini aldı

Dünyada sayılı Türkiye'de ise ilk kez İzmir'de başlayan 'engelsiz eczane' projesi kapsamında sesli ilaç kutuları, eczanelerde yerini aldı. Eczaneler tarafından...

Kapat