Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

16 Haziran 2011, Perşembe 17:46

“Migrene Son Hayata Devam” kampanyası, düzenlenen toplantıyla başlatıldı

Diğer baş ağrıları (sinirsel/gerilim tipi baş ağrısı) ve özellikle sinüzit gibi hastalıklar ile sıklıkla karışan migrenin belirtilerini anlatmak ve migren tedavisinde uzman hekime başvurmanın öneminin altını çizmek amacıyla Pfizer Türkiye, Başağrısı ve Ağrı Çalışmaları Derneğinin desteğiyle “Migrene Son Hayata Devam” hastalık bilinçlendirme kampanyasını başlattı.

Başağrısı ve Ağrı Çalışmaları Derneği Başkanı Prof Dr. Mehmet Zarifoğlu, toplantıda Türkiye’de yapılan migren prevalans çalışması hakkında bilgiler verdi. Prof. Zarifoğlu, 2008 yılında Türkiye’de 21 ilde 5323 kişi üzerinde, konunun uzmanı akademisyenlerin yaptığı Türkiye’de Baş Ağrısı ve Migren Epidemiyoloji Çalışması’na göre “Türkiye migren prevalansını” açıkladı. Prof. Dr. Mehmet Zarifoğlu toplantıda, Türkiye’de migren görülme sıklığının yüzde 16,4 olduğunu ve ülkemizde toplam 8 milyon migren hastası bulunduğunun tahmin edildiğini, ancak bu hastaların sadece yaklaşık yarısının bir nöroloji uzmanına başvurduğunu belirtti.

“Bu kampanyayla hastaların migrenin belirtilerini tanımasını, diğer baş ağrılarından farklı olduğunu anlamasını ve konu ile ilgili uzman bir hekime başvurmasını sağlamayı hedeflediklerini”

ifade etti.

Migren tedavisinde uzman doktora başvurmanın önemini vurgulayan Prof. Dr. Zarifoğlu,

“Tedavi edilmediği takdirde, her atağın 4-72 saat sürdüğü ve Türkiye’de hastaların yarısından fazlasının ayda dört ve üzerinde atak yaşadığı migren, kişilerin aile, iş ve sosyal hayatını ciddi şekilde etkiliyor. Migren, ciddi iş gücü kaybına yol açarken, kişilerin sosyal yaşantısında da birçok olumsuzluk yaşanmasına neden oluyor. Migrenin tetikleyici sebepleri arasında stres (yüzde 69), rüzgar (yüzde 54), açlık (yüzde 54), uykusuzluk (yüzde 53), ışık (yüzde 39) gibi pek çok faktör etkili olabiliyor”

şeklinde konuştu. Prof. Dr. Zarifoğlu konuşmasına, “Hastaların migrene dair sorularını, migreneson.com sitesinde ayrıntılı bir şekilde cevaplamaya çalıştık” diyerek devam etti.

Kampanyanın duyurulması konusunda destek veren ve migreneson.com adresinde 3 sorudan oluşan ID Migren Testini uygulatan Yrd. Doç. Dr. Elif Ilgaz Aydınlar ise şunları söyledi:

“Bir nörolog olarak ülkemizde böyle bir kampanyanın başlamış olmasından dolayı son derece memnunum ve ‘Migrene Son’ hastalık bilinçlendirme kampanyasını destekliyorum. Bu kampanyanın toplumda migren bilincini artıracağını umuyorum. Kampanya web sitesinde hastalar 3 sorudan oluşan ID Migren Testini yanıtlayarak migren olma olasılıklarını öğrenebilir. Toplumu kolaylıkla baş edilebilen bir baş ağrısı türü olan migren hakkında bilgilendirmeyi ve toplumda migren farkındalığı oluşturmayı amaçladık. Migren hakkında merak ettiğiniz konulara ilişkin aydınlatıcı bilgilere ulaşmada Migrene Son sitesinin ve kampanyasının faydalı olmasını diliyorum”

Kampanya ile ilgili bilgiye aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz;


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
İEGM “Farhex Sprey 30 mL” adlı ürünün bir partisinin geri çekilmesine karar verdi

İEGM, resmi web sitesinde yayınladığı duyuru ile "Farhex Sprey 30 mL" adlı ürünün bir partisine ait numunede yapılan inceleme ve...

Kapat