Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

29 Kasım 2011, Salı 18:29

Actavis Türkiye, 2012’de 14 yeni ürün hedefliyor

14 üretim tesisi ve 10 binin üzerinde çalışanıyla dünyanın ilk 4 eşdeğer ilaç üreticisi arasında yer alan Actavis, 40 ülkede faaliyet gösteriyor. Actavis, 2011 yılını 1,8 milyar Euro satış rakamıyla tamamlamayı, 2012 yılında %11,6 büyüyerek bu rakamı 2 milyar Euro’ya çıkartmayı hedefliyor. 2011 yılında cirosu 36,7 milyon Euro olan Actavis Türkiye, 2012 yılında pazara sunacağı 14 yeni ürünle cirosunu 38 milyon Euro’ya çıkartmayı hedefliyor. Yeni ürünlerin ciro içindeki payının 5,7 milyon Euro olması bekleniyor.

Actavis, sahip olduğu uzmanlığı Türkiye’ye getirerek uygun maliyetli, yüksek kaliteli ve yüksek teknik donanımlı onkoloji ürünleriyle pazardaki firmalar arasında fark yaratmayı ve daha büyük bir oyuncu olmayı amaçlıyor. 2012 yılının, Actavis Türkiye için özellikle onkoloji ürünlerinin pazara sunulacağı yıl olacağını belirten Actavis Türkiye Ülke Müdürü Serdar Sözeri, dosetaksel, irinotekan, gemcitabine, vinoralbine, fludarabine, etoposid ve topotecan’ı, 2012 cirolarının %15’ini oluşturmasını hedefledikleri ürünlerin yeni molekülleri olarak açıkladı. Yeni ürünler, Actavis üretim kalitesi güvencesiyle öncelikle Amerika ve Avrupa olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde tıp sektörünün hizmetinde olan veya yeni sunulacak ürünler arasında yer alıyor.

Actavis CEO’su Claudio Albrecht, İtalya ve Romanya’daki üretim tesislerinde yılda 42 milyon ampul onkoloji ürünü ürettiklerini belirtirken, mevcut 150 ürünün sayısını hızla artırmayı, geliştirilmekte olan 30 yeni ürünü önümüzdeki yıl içinde sağlık sektörüne sunmayı hedeflediklerini söyledi. Albrecht, Actavis’in onkoloji ürünlerinden elde ettiği satış rakamını 200 milyon Euro olarak açıkladı.

Actavis CEO'su Cladıdio Albrecht ve Türkiye Müdürü Serdar Sözeri

Hassas bir tedavi alanı olan onkolojide, ürünlerin etkinliklerinin ve kalitesinin haklı olarak sorgulandığını belirten Claudio Albrecht, Actavis ürünlerinin bugün dünyada etkinliği, kalitesi ve güvenliği kanıtlanmış ilk 10 şirket arasında yer aldığını söyledi. Yılda 1 milyondan fazla onkoloji hastasının tedavisine 600 onkoloji uzmanıyla destek sağladıklarını belirten Claudio Albrecht, onkoloji birimi olarak stratejilerinin esnek, yüksek kalite ve kapasitede AB standartlarında üretim yapmak olduğunu açıkladı. Albrecht, bulundukları 40 ülkede sürdürdükleri etkinlikleriyle, onkoloji ürünlerinin uygun doz uygulamalarında ve gerektiğinde daha hızlı düzenlenebilen formülasyonlarında sürekli bir gelişim içinde olduklarını belirterek, Actavis’in başarısının sırrını, yüksek kaliteli ürünleri ulaşılabilir fiyattan sunmaları olarak açıkladı. Türkiye onkoloji pazarında büyük büyüme potansiyeli gördüğünü belirten Albrecht, geliştirilmekte olan yeni ürünleriyle Türk sağlık sektörüne değer katacaklarını söyledi.

Actavis, 2010 İngiltere İnovatif Eşdeğer İlaç Ödülü’nü Aldı

Onkoloji ürünlerinin ambalajlarını tamamen yenileyen Actavis, güvenli ambalaj konseptiyle 2010 yılında İngiltere İnovatif Eşdeğer İlaç Ödülü’nü aldı. Yeni ambalajlarıyla ürünlerin işlem ve hastalık hatalarını minimuma indiren Actavis, PVC’siz koruma kalkanı teknolojisiyle ampullerin kırılmasını engellediği gibi toksik maddelere maruz kalmayı da tamamen ortadan kaldırdı.

Claudio Albrecht, Actavis onkoloji birimi tedarik stratejilerini belirlerken, ülkelerin piyasa ihtiyaçlarına hızlı tepki verebilen, esnek ve güvenilir şekilde tedarik sağlamayı hedeflediklerini ve bunun için ürünlerin kalite ve güvenliğinden asla ödün vermediklerini söyledi. Tedarik stoklarındaki yüksek miktarda yarı bitmiş ürünleri hızlıca nihai hale getirerek çeşitli pazarlara sunabildiklerini söyleyen Albrecht, bu özelliklerinin yüksek kapasiteleriyle birleşmesinin ardından ortaya çıkan güvenli tedarik zincirinin, Actavis’i Türkiye ve diğer ülkelerdeki bütün rakiplerinden daha esnek bir şirket yaptığını sözlerine ekledi.


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
Novartis “Eczacılıkta Yeni Ufuklar” eğitim seminerlerine devam ediyor

Geçen yıl İstanbul Üniversitesi ile başlatılan seminerler dizisi bu yıl Marmara Üniversitesi'nde gerçekleştiriliyor. Seminerlerle öğrencilere sektörle ilgili eğitimler veriliyor.

Kapat