Creasoup

Farmaskop - İlaç ve Sağlık Profesyonellerinin Dergisi

16 Şubat 2012, Perşembe 18:59

Acıbadem Mobil Sağlık’tan çalışan performansını artıran sağlık hizmetleri

Geleceğin sağlık sistemini şekillendiren, sağlık sektörüne yeni ve yenilikçi bir bakış açısı getiren Acıbadem Mobil Sağlık, kurumlara yönelik çözümleriyle, 15-16 Şubat tarihleri arasında Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenen İnsan Kaynakları Zirvesi’ne katıldı.

Medikal Koçluk, Acil Sağlık Hizmetleri, Teletıp Uzaktan Sağlık Yönetimi, İşyerinde ve Evde Check-up, Evde Sağlık gibi hayatı kolaylaştıran çözüm hizmetleri bulunan Acıbadem Mobil Sağlık, fuar alanını bir işyerine dönüştürerek kurumlara yönelik hizmetlerini uygulamalı olarak katılımcılarla paylaştı. Katılımcıların tansiyon, kolesterol ve vücut kitle endeksi gibi değerlerini ölçen uzmanlar, işyerinde ergonominin önemi üzerine genel bir bilgilendirme yaptı.

Ayrıca İnsan Kaynakları Zirvesi’nde “Çalışanlarının sağlığını düşünen markayı kim sevmez?” konseptinden yola çıkarak pek çok marka ve kurum ile birlikte gerçekleştirdikleri projelerden de bahseden Acıbadem Mobil Sağlık, böylesine katma değer yaratan projelerin çalışanların performansını da olumlu etkilediğine değindi.

Acıbadem Mobil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Özgür Turgay

Acıbadem Mobil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Özgür Turgay yaptığı açıklamada çalışanların sağlığının ve sağlığa uygun bir işyeri yaratmanın iş yerinde performansın artmasında büyük rol oynadığını vurguladı:

“Araştırmalara göre, son 12 ay içerisinde çalışmış olanların %2.9’u bir iş kazası geçirmiş, %3.7’si çalıştığı işle bağlantılı bir rahatsızlık yaşamış. Aynı dönemde işe bağlı bir rahatsızlık yaşayanların %47.6’sı ise geçirmiş olduğu rahatsızlık nedeni ile işten en az 1 gün süre ile uzak kalmak zorunda kalmış. Çalışan performansının sağlıkla doğrudan ilişkili olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca iş kazalarının ülke ekonomisine zararı, en iyimser tahminle 4 milyar lira. Böylesine büyük bir kayıp göz ardı edilemez. Hazırladığımız işyerinde Check-Up, Medikal Koçluk, İşyerinde Ergonomi gibi çeşitli kurumsal sağlık hizmetleriyle hem çalışanları hem yöneticileri mutlu ediyoruz.”

diye konuştu. Acıbadem Mobil Sağlık olarak fuar alanında tanıtımını yaptıkları tüm hizmetleri işyerlerinde de verilebildiğinin altını çizen Turgay; çalışanların performansını artırmak, işe devamsızlığı ve zaman kaybını önlemek adına mobil sağlık hizmetlerinin büyük önem taşıdığını söyledi.

Çalışanların Performansını Artıran Hizmetler

Acıbadem Mobil Sağlık, işyerlerine ve çalışanlara özel olarak, Check-up’tan psikolojik danışmanlığa, ergonomi eğitimlerinden yerleşik sağlık birimlerine kadar sunduğu kapsamlı mobil sağlık hizmetleri ile çalışanların performansını artırmayı sağlıyor.

Acıbadem Mobil Sağlık’ın bu kapsamda sunduğu en önemli hizmetler arasında; işyerlerinde çalışanların sağlık grafiklerinin takip edilmesi, sağlıklarının korunması için gerekli program, eğitim ve terapilerin verilmesi ile uzun dönemde çalışanların kronik hastalıklarının da takip edilip yönetildiği ve tamamen ilgili iş yerinin şartlarına ve taleplerine bağlı olarak tam donanımlı bir revir kurulması veya akıllı ekipman, uygulama ve yazılımlarla uzaktan sağlık hizmetine erişimin sağlandığı çözümler sayılabilir.

İşyerinde sunulan Psikolojik Danışmanlık Hizmeti kapsamında, yoğun iş temposunda çalışan kişilerde çeşitli sebeplerle ortaya çıkan aşırı kaygı ve aşırı stresle başa çıkabilmeleri için psikolojik danışmanlık veriliyor.

İşyerinde Check-up, Mobil Check-up, işyerinde EKG ve işyerinde Fizik Tedavi hizmetleri ise işyerlerine gidilerek verilen ve zamandan kazanç sağlayan diğer hizmetler arasında bulunuyor.

Acıbadem Mobil Sağlık ayrıca; son dönemde ergonomik hastalıkların yol açtığı ciddi iş kayıplarına çözüm olarak sunduğu ve çalışan performansında önemli artışlar sağlayan İşyerinde Ergonomi hizmeti de veriyor. Bu hizmet kapsamında; bir fizyoterapist eşliğinde iş yerlerine gidiliyor ve o işyerinin çalışma alanı ve ekipmanları, ısısı, havalandırması, aydınlatması, gürültü düzeyi ile mesai ve dinlenme şartları gibi konularda bir araştırma yapılıyor. Çünkü ergonomik bir iş yeri, çalışanın duruşu, psikolojisi, verimi, çalışma masası, molaları, ortamın sıcaklığı ve ışıklandırması ile doğrudan ilişkili. Ancak çalışanlara eğitim verilmeden sadece ortamı değiştirmek, görsel olarak ergonomik bir ortam yaratıldığı imajını çizmekten öteye gidemiyor. Bu yüzden yapılan çalışmalar sonucunda değiştirilen ortam ile birlikte, çalışanlara konu ile ilgili eğitim seminerleri yine Acıbadem Mobil Sağlık uzmanları tarafından veriliyor. Çalışma ve eğitimler tamamlandıktan 3 ay sonra işyerinin tekrar ziyaret edilerek gelişimin gözlenmesi de Acıbadem Mobil Sağlık’ın İşyerinde Ergonomi paketinde sunduğu bir diğer hizmet./p>

Bütün bunların yanında, 7 gün 24 saat telefonla sunulan Medikal Koçluk ve Acil Sağlık Hizmetleri de işyerlerine sunulan önemli hizmetler arasında bulunuyor. 444 9 724 nolu Acıbadem Mobil Sağlık hattı 7 gün 24 saat ambulans ve Medikal Koçluk hizmeti veriyor.

Mobil sağlık, marka ve şirketler için de yeni bir pazarlama fırsatı da oluşturdu

Mobil sağlık kapsamında şirket çalışanlarına sundukları hizmetler dışında şirketler için farklı avantajlar ve sadakat artırıcı yepyeni hizmetler de sunma fırsatı doğduğunu ifade eden Dr. Turgay, farklı kurumlarla gerçekleştirdikleri projeleri ise şöyle anlattı:

“Acıbadem Mobil Sağlık olarak, kurumların pazarlama faaliyetleri ile entegre geliştirdiğimiz projeler ile büyük kitlelere ulaşıyor ve kurumların müşteri sadakatini artırmalarına yardımcı oluyoruz. Böylece şirketler, alışılagelmiş promosyonlar yerine, müşterilerine ve çalışanlarına çok özel sağlık paketleri hediye ediyorlar ve tüm paydaşlarına ‘Sağlığınızı düşünüyoruz, çünkü sağlık her şeyden daha önemlidir.’ mesajını verebiliyorlar. Düşünsenize, müşterilerinin ve çalışanlarının sağlığını düşünen markayı kim sevmez? Bu bakış açısıyla özellikle bankalar, telekomünikasyon şirketleri ve perakende şirketleri ile birlikte pek çok özel proje gerçekleştiriyoruz ve bu kurumlara müşterileri ve çalışanları ile olan ilişkilerini geliştirmelerinde ciddi katma değer sağlıyoruz. Sadece telekomünikasyon sektöründen bir müşterimiz ile yaptığımız proje kapsamında 60 bin kişiye telefonla Medikal Koçluk hizmeti verdik. Hedefimiz 2011 yılı sonunda 100 bin kişiye ulaşmak.”


SİZ DE YORUM YAPIN

Önceki yazıyı okuyun:
Türkiye’de erektil disfonksiyon yaşayan erkek sayısı, 2025’te 11 milyona yaklaşacak

Sonuçlar, Türkiye'de erkeklerin %34'ünün sertleşme sorunu yaşadığını gösteriyor. Sadece 40 yaş üstü erkekler değerlendirildiğinde, bu oranın %69,2'ye çıktığı görülüyor.

Kapat